Istraživanja i praktična iskustva pokazala su da čitanje slikovnica djeci od najranije dobi iznimno poticajno djeluje na djetetov kognitivni i socijalno-emocionalni razvoj. Dok odrasli čitaju djeci, između njih se stvara i gradi posebna veza uzajamnosti i bliskosti. Sigurnost, pažnja, ljubav samo su neke od potreba koje dijete zadovoljava zajedničkim čitanjem slikovnice.
U odgojnoj skupini „Palčići“ slikovnica je često sredstvo u poticanju dječjeg razvoja. U prikupljanju slikovnica vodilo se računa o kvaliteti i vrijednosti svake pojedine slikovnice te primjerenosti dobi djece odgojne skupine. U prikupljanju slikovnica uključili su se i roditelji kroz donacije. Uz svakodnevno čitanje slikovnica djeci i prepričavanje po slikama, u skupini su izvođene kratke dramsko-scenske improvizacije sa štapnim lutkama nakon pročitane priče.
U odgojnoj skupini Palčići čitanje slikovnica:
- pomaže u stvaranju posebne emocionalne veze između djeteta i odraslog;
- potiče zadovoljstvo i ugodu djeteta;
- uvodi dijete u svijet umjetnosti i književnosti;
- unapređuje djetetove sposobnosti slušanja;
- pomaže u razvoju opažanja, promatranja, pozornosti i pamćenja;
- uvodi dijete u raznolik svijet zbivanja i iskustava, omogućuje stjecanje znanja;
- bogati dječji rječnik i govorne sposobnosti;
- bogati maštu i kreativno mišljenje djeteta;
- razvija djetetove osjećaje i sposobnost uživljavanja u osjećaje drugoga;
- pomaže usvajanju moralnih vrijednosti i humanih poruka;
- pomaže djetetu da zavoli knjigu.
