Istraživanja i praktična iskustva pokazala su da čitanje slikovnica djeci od najranije dobi iznimno poticajno djeluje na djetetov kognitivni i socijalno-emocionalni razvoj. Dok odrasli čitaju djeci, između njih se stvara i gradi posebna veza uzajamnosti i bliskosti. Sigurnost, pažnja, ljubav samo su neke od potreba koje dijete zadovoljava zajedničkim čitanjem slikovnice.
U odgojnoj skupini „Palčići“ slikovnica je često sredstvo u poticanju dječjeg razvoja. U prikupljanju slikovnica vodilo se računa o kvaliteti i vrijednosti svake pojedine slikovnice te primjerenosti dobi djece odgojne skupine. U prikupljanju slikovnica uključili su se i roditelji kroz donacije. Uz svakodnevno čitanje slikovnica djeci i prepričavanje po slikama, u skupini su izvođene kratke dramsko-scenske improvizacije sa štapnim lutkama nakon pročitane priče.
U odgojnoj skupini Palčići čitanje slikovnica:
- pomaže u stvaranju posebne emocionalne veze između djeteta i odraslog;
 - potiče zadovoljstvo i ugodu djeteta;
 - uvodi dijete u svijet umjetnosti i književnosti;
 - unapređuje djetetove sposobnosti slušanja;
 - pomaže u razvoju opažanja, promatranja, pozornosti i pamćenja;
 - uvodi dijete u raznolik svijet zbivanja i iskustava, omogućuje stjecanje znanja;
 - bogati dječji rječnik i govorne sposobnosti;
 - bogati maštu i kreativno mišljenje djeteta;
 - razvija djetetove osjećaje i sposobnost uživljavanja u osjećaje drugoga;
 - pomaže usvajanju moralnih vrijednosti i humanih poruka;
 - pomaže djetetu da zavoli knjigu.
 
