Redoviti cjelodnevni desetsatni program

O PROGRAMU

Sveobuhvatan program za cjeloviti razvoj djeteta

Redoviti cjelodnevni desetsatni program namijenjen je djeci od jedne godine do polaska u školu te se temelji na poticanju cjelokupnog razvoja djeteta – tjelesnog, emocionalnog, socijalnog, spoznajnog i komunikacijskog. Kroz igru, istraživanje, kretanje i međusobnu suradnju, djeca razvijaju svoje potencijale u sigurnom, poticajnom i obiteljskom okruženju. Program je fleksibilan i individualiziran, usklađen s dobi, interesima i potrebama svakog djeteta.

Cjeloviti razvoj djeteta

Program je usmjeren na poticanje svih aspekata razvoja – od motorike i govora do emocija i socijalnih vještina, prilagođeno dobi i individualnim potrebama svakog djeteta.

Sigurno i poticajno okruženje

Djeca borave u prostoru koji je prilagođen njihovoj dobi, interesima i razini razvoja, uz stručno vodstvo odgojitelja i podršku cijelog vrtićkog tima.

Učenje kroz igru i svakodnevne aktivnosti

Kroz igru, istraživanje, kretanje i svakodnevne situacije, djeca prirodno stječu znanja i vještine važne za daljnji život i obrazovanje.

Podrška obitelji i suradnja s roditeljima

Od samog upisa, njegujemo blisku suradnju s roditeljima kako bismo zajedno podržali djetetov razvoj i dobrobit u svim područjima.

Postanite dio naše vrtićke obitelji

Zašto izabrati naš vrtić

Upisi u Dječji vrtić Vrtuljak provode se svake godine putem sustava eUpisi, a točan raspored i upute objavljujemo pravovremeno na našoj web stranici. Roditelji mogu birati između različitih programa ovisno o interesima i potrebama svog djeteta, a stručni tim vrtića uvijek je dostupan za podršku i savjet prilikom odabira.

dodante informacije

Detalji o ovom programu

U okviru redovitog 10 – satnog programa integrirano se ostvaruju različiti programi i projekti – ovisno o dobi djece ( npr. sigurnosno-zaštitni i preventivni, odgojno- zdravstveni, odgoj i obrazovanje za prava djeteta, humane vrijednosti itd.).
Važne zadaće u radu s djecom u dobi od navršene 1 do 7 godina života usmjerene su na poticanje razvoja sljedećih aspekata djetetovih kompetencija  u svim razvojnim područjima:

Socioemocionalni i razvoj ličnosti:

PRIVRŽENOSTI OSOBNIH KOMPETENCIJA

  • svijesti o sebi,
  • svijesti o svojim osjećajima,
  • samopouzdanja,
  • samopoštovanja,
  • emocionalne stabilnosti i samoregulacije,
  • samostalnosti i neovisnosti,
  • samozaštite i zaštite zdravlja,

 

SOCIJALNIH I GRAĐANSKIH KOMPETENCIJA,

  • prosocijalnih ponašanja, empatije (suosjećanja) i solidarnosti,
  • moralnog rasuđivanja i odgovornosti,
  • poznavanje, pridržavanje ili zauzimanje za ostvarivanje prava i pravila,
  • odnosa s vršnjacima,
  • odnosa s odraslima,
  • demokratskog odlučivanja,

 

INICIJATIVNOSTI I PODUZETNOSTI

  • inicijative i proaktivnosti,
  • unutrašnje ustrajnosti,
  • timskog rada,

Govor, komunikacija, izražavanje i stvaralaštvo

KOMUNIKACIJA NA MATERINSKOM JEZIKU

  • komunikacije i komunikacijske usmjerenosti,
  • sluha, slušanja i razumijevanja govora,
  • izražavanja (rječnik, jezične vještine i artikulacija),
  • rane pismenosti (fonološke i fonemske svjesnosti, fonemskog imenovanja),

KULTURNA SVIJEST I IZRAŽAVANJE

  • kulturnog identiteta,
  • interkulturalizma,
  • kreativnog izražavanja ideja, iskustava i osjećaja u umjetničkim područjima (glazbi, plesu, likovnoj/vizualnoj umjetnosti, kazalištu, filmu, književnosti)

KOMUNIKACIJA NA STRANIM JEZICIMA

  • ponavljanje nekih riječi, fraza/idioma stranog jezika,
  • znanja o postojanju različitih jezika, nabrajanje nekih, pridruživanje odgovarajućim narodima/državama i gdje se upotrebljavaju, o postojanju starih jezika i tko ih/gdje koristi, da se pisma razlikuju po pisanju i čitanju,
  • izmišljanje „svog“ jezika i pisma i sporazumijevanja na taj način I drugo

Tjelesni i psihomotorni razvoj:

MOTORIČKIH KOMPETENCIJA

  • ravnoteže,
  • osnovnih oblika kretanja (puzanja, hodanja, trčanja, provlačenja, penjanja-silaženja, skakanja, prekoračivanja, preskakanja i slično),
  • složenih motoričkih vještina,
  • baratanja predmetima,
  • fine motorike,
  • okulomotorne koordinacije i grafomotorike

Spoznajni razvoj:

MATEMATIČKA KOMPETENCIJA I KOMPETENCIJE U PRIRODOSLOVLJU I TEHNOLOGIJAMA

  • opažanja (percepcije),
  • pažnje,
  • pamćenja,
  • pojma o postojanosti predmeta,
  • novosti i istraživanja,
  • simboličke funkcije,
  • stjecanje pojmova i odnosa među njima (boje, oblici, prostor, vrijeme, ostala svojstva,)
  • početne matematike,
  • temeljnih misaonih operacija,
  • rješavanja problema,
  • informiranosti o svijetu oko sebe,
  • ekologije

UČITI KAKO UČITI

  • motivacije i samooorganizacije,
  • metakognicije,
  • samoevaluacije

 

DIGITALNE KOMPETENCIJE

  • osnova informacijsko komunikacijske („medijske“) pismenosti

Za ostvarivanje pojedinih razvojnih zadaća u neposrednom radu s djecom provodimo raznovrsne programske aktivnosti:

  • životno – praktične i radne (npr. vezane uz biološke potrebe – njega djeteta, hranjenje, pijenje, eliminacija, odmaranje, kretanje, svlačenje i oblačenje, izuvanje i obuvanje, samoposluživanje, kućni poslovi i sl.)
  • raznovrsne igre, izražavanje i stvaranje djeteta ( npr. igre pretvaranja, konstruktivne, govorno izražavanje, pjevanje, sviranje, crtanje, modeliranje, plesanje, izražavanje cjelokupnom motorikom i sl.)
  • društvene i društveno – zabavne ( zabave, proslave, svečanosti, izleti i sl.)
  • umjetničke ( doživljavanje umjetničkih tvorevina za djecu – likovnih, književnih, glazbenih, scenskih, filmskih i drugih djela )
  • istraživačko-spoznajne ( manipuliranje, promatranje, susreti s osobama različitih zanimanja, posjeti, otkrivanje, jednostavno eksperimentiranje, verbalno i praktično rješavanje problema, namjerno učenje, namjerno vježbanje i sl.)
  • specifične aktivnosti s kretanjem ( tjelesno vježbanje, pokretne igre, stjecanje posebnih motoričkih vještina kao što su vožnja tricikla, klizanje, plivanje i sl).