Program ranog učenja njemačkog jezika u sklopu redovitog desetsatnog programa

O PROGRAMU

Prirodno usvajanje njemačkog jezika kroz igru i svakodnevicu

Program ranog učenja njemačkog jezika dio je redovitog desetsatnog programa i namijenjen je djeci od 3 godine do polaska u školu. Kroz spontanu igru, komunikaciju i svakodnevne situacije, djeca usvajaju osnove njemačkog jezika, upoznaju kulturu zemalja njemačkog govornog područja i razvijaju pozitivan stav prema različitosti.

Usvajanje jezika kroz svakodnevicu

Djeca prirodno uče njemački jezik kroz svakodnevnu igru, razgovor, pjesme i aktivnosti u kojima aktivno sudjeluju.

Razvoj govorno-jezičnih sposobnosti

Program potiče komunikaciju na oba jezika (materinski i njemački), jača rječnik i osjetljivost na zvuk, ritam i strukturu jezika.

Upoznavanje kultura i običaja

Kroz jezik djeca upoznaju i kulturološke posebnosti njemačkog govornog područja, čime se potiče tolerancija i interkulturalno razumijevanje.

Poticajno i sigurno okruženje za učenje

Program se provodi kroz igru i iskustvo u poticajnoj atmosferi, uz stručno vodstvo educiranih odgojitelja koji podržavaju prirodan proces učenja.

Postanite dio naše vrtićke obitelji

Zašto izabrati naš vrtić

Upisi u Dječji vrtić Vrtuljak provode se svake godine putem sustava eUpisi, a točan raspored i upute objavljujemo pravovremeno na našoj web stranici. Roditelji mogu birati između različitih programa ovisno o interesima i potrebama svog djeteta, a stručni tim vrtića uvijek je dostupan za podršku i savjet prilikom odabira.

dodante informacije

Detalji o ovom programu

Suvremene znanstvene spoznaje potvrđuju da je rana i predškolska dob povoljno razdoblje za usvajanje stranih jezika zbog djetetovih mogućnosti lakšeg i bržeg usvajanja jezičnih sustava. U procesu učenja njemačkog jezika upoznajemo kulturu naroda s njemačkog govornog područja i razvijamo pozitivne i prijateljske stavove prema narodu koji govori njemačkim jezikom. Razvoj svijesti o postojanju drugih jezika osim materinskog omogućuje djeci da već od najranije dobi odrastaju sa spoznajom o postojanju i potrebi poštivanja različitosti među ljudima. Na taj način doprinosimo kvalitetnijem odgoju djece od najranije dobi.

Posebni program ranog učenja njemačkog jezika provodi se u okviru cjelodnevnog desetosatnog odgojno-obrazovnoga programa u mješovitoj skupini od tri godine do polaska u školu. Posebni program ranog učenja njemačkog jezika verificiran je od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Voditeljice programa su odgojiteljice educirane za provođenje posebnog programa ranog učenja njemačkog jezika, koje se kontinuirano stručno usavršavaju i profesionalno razvijaju u svim odgojno-obrazovnim područjima, posjeduju visoki stupanj profesionalne kompetencije te sustavno razvijaju kvalitetan odnos i komunikaciju s djecom i roditeljima.

Planiranje i provođenje odgojno- obrazovnoga rada u Posebnom programu ranog učenja njemačkog jezika temelji se na Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i na Programskom usmjerenju odgoja i obrazovanja predškolske djece. To znači da se u ovom programu  kroz iste vrste programskih aktivnosti u svim njihovim aspektima potiču iste kompetencije koje su navedene  za redoviti10- satni program.

Posebni program ranog učenja njemačkog jezika temelji se na sljedećim zadaćama:
– stvaranje uvjeta u kojima će dijete imati priliku slušati, čuti i govoriti njemačkim jezikom,
– poticati djetetov interes za slušanjem, usvajanjem i razumijevanjem njemačkog jezika u različitim svakodnevnim situacijama u vrtiću, spontanoj igri i u planski osmišljenim aktivnostima i sadržajima
– omogućiti djeci da zadovolje svoju prirodnu radoznalost za istraživanjem i komunikacijom na njemačkom jeziku prerađujući svoja iskustva, s posebnim naglaskom na proces govorno-jezičnog stvaralaštva
– razvijati i poticati djetetov senzibilitet za komunikacijom na materinskom i njemačkom jeziku
– poticati usvajanje njemačkog jezika kroz igru kao temeljnu aktivnost djece rane i predškolske dobi
– razvijanjem govorno-jezičnih sposobnosti djece stvarati osnove trajnog interesa i ljubavi prema drugim jezicima, običajima i kulturama
– poticati i motivirati djecu na situacijsko učenje riječi, jezičnih i fonetskih formi te izgovora i intonacije njemačkog jezika
– postupno razvijati kod djece vještinu komuniciranja na njemačkom jeziku motivirajući ih da se koriste njemačkim jezikom u okviru svojih mogućnosti
– uvoditi elemente kulturne pozadine njemačkog jezika u svrhu širenja djetetovih horizonta i promoviranje tolerancije između različitih kultura ( multikulturalnost)

Usvajanje njemačkog jezika odvija se na način koji je u skladu s prirodom djeteta i njegovim potrebama, u okruženju koje je poticajno i koje utječe pozitivno na kvalitetu življenja i učenja. Usvajanje njemačkog jezika kod mlađe djece odvija se na način da djeca prvo slušaju, igraju se i druže s drugom djecom i odgojiteljima koji govore njemačkim jezikom u svakodnevnim djeci bitnim životnim situacijama. Na taj način djeca lakše i s veseljem prihvaćaju njemački jezik kao dio svoje svakodnevice te prirodno, kada steknu određenu sigurnost, počinju komunicirati na njemačkom jeziku.