Program predškole

O PROGRAMU

Siguran i podržan prijelaz iz vrtića u školu

Program predškole namijenjen je djeci u godini prije polaska u osnovnu školu. Cilj programa je poticanje samostalnosti, razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina, te stjecanje temeljnih znanja i navika koje će olakšati prilagodbu školskom okruženju.

Priprema za školske izazove

Djeca kroz svakodnevne aktivnosti razvijaju vještine važne za školu – pažnju, pamćenje, rješavanje problema i predmatematička znanja.

Razvoj samopouzdanja i odgovornosti

Kroz aktivnosti koje potiču inicijativu i samostalnost, djeca stječu sigurnost u vlastite sposobnosti i pozitivnu sliku o sebi.

Socijalizacija i međusobna suradnja

Program pruža prilike za suradnju, dogovor i timski rad, čime se razvijaju odnosi s vršnjacima i odraslima.

Poticanje rane pismenosti i komunikacije

Djeca proširuju rječnik, razvijaju govor i pismenost, a uz to usvajaju osnovne navike u izražavanju, slušanju i praćenju zadataka.

Postanite dio naše vrtićke obitelji

Zašto izabrati naš vrtić

Upisi u Dječji vrtić Vrtuljak provode se svake godine putem sustava eUpisi, a točan raspored i upute objavljujemo pravovremeno na našoj web stranici. Roditelji mogu birati između različitih programa ovisno o interesima i potrebama svog djeteta, a stručni tim vrtića uvijek je dostupan za podršku i savjet prilikom odabira.

dodante informacije

Detalji o ovom programu

Program je namijenjen djeci u godini prije polaska u osnovnu školu i provodi se:

  • integrirano s djecom školskim obveznicima koji su polaznici svih10- satnih programa: katoličkog vjerskog odgoja, ranog učenja engleskog i njemačkog jezika, sportskog i glazbenog stvaralaštva
  • s djecom koja nisu uključena u gore navedene programe i to svake druge godine naizmjenično sa Dječjim vrtićem Maslačak (tzv. „mala škola“)

Ovim se programom, kroz raznovrsne programske aktivnosti, u svim aspektima potiču dječje kompetencije navedene za redoviti 10-satni program, a osobito:

  • prirodni oblici kretanja i cjelokupna motorika, osobito orijentacije u prostoru, fina motorika, grafomotorika i okulomotorna koordinacija,
  • osamostaljivanje, razvoj pozitivne slike o sebi, samopouzdanje, samopoštovanja, samoregulacija, emocionalna stabilnost, prepoznavanja svojih potreba i osjećaja te njihovo slobodno izražavanje – osobito davanjem podrške djetetu u njegovoj aktivnosti,
  • socijalna interakciju između odgojitelja, djece i drugih osoba u okolini, a posebno u aktivnostima važnima za zdravlje, sigurnost, stjecanje pozitivnih radnih navika, razvijanje poželjnih oblika ponašanja, upoznavanje i uvažavanje posebnosti drugih, poticanje inicijative i proaktivnosti, unutrašnje ustrajnosti i timskog rada
  • opažanje (percepcije), pamćenje, informiranost o svijetu oko sebe, stjecanje pojmova i odnosa među njima, početna matematika, rješavanje problema, motivacija i samooorganizacija, metakognicija, samo evaluacija i osnove informacijsko komunikacijske („medijske“) pismenosti, slušanje i razumijevanje govora, rječnik, jezične vještine, artikulacija, rana pismenost, upoznavanje sa stranim jezicima
  • stvaralačke mogućnosti djeteta i njegove izražajne sposobnosti (kreativno izražavanja ideja, iskustava i osjećaja u svim umjetničkim područjima

Zbog kraćeg trajanja, program predškole za djecu koja nisu polaznici vrtića (tzv „male škole“) ima sljedeće prioritete razvijanja djetetovih kompetencija:

  • prirodni oblici kretanja,
  • orijentacija u prostoru, fina motorika, okulomotorna koordinacija i grafomotorika,
  • slobodno izražavanje svog doživljaja, mišljenja i potreba,
  • slušanje i razumijevanje govora drugih, širenje opsega rječnika
  • rana pismenost,
  • samostalnost, pozitivna slika o sebi i samopouzdanje,
  • emocionalna stabilnost i poželjni oblici ponašanja,
  • motiviranost, unutrašnju ustrajnost i samoorganizacija,
  • oblikovanje predodžaba putem stjecanja iskustava o neposrednoj okolini,
  • uočavanje, rješavanje različitih problemskih situacija i zaključivanje,
  • svi oblici spontanog izražavanja