U socio emocionalno aspektu razvoja dijete uči kontrolirati ponašanje i emocije,
prilagoditi se okruženju s drugom djecom, stječe povjerenje i gradi način
komunikacije s djecom i odraslim osobama. Socijalno razvijeno dijete razvija osjećaj
samokontrole, pažnje i koncentracije te poštuje pravila koja određuju razne igre. Za
dijete je razvijanje i poticanje socijalnog i emocionalnog razvoja jednako važno kao i
pravilan fizički razvoj. Osjećaji imaju vrlo važnu ulogu u procesu djetetovog razvoja i
odrastanja u sretnu i uspješnu osobu.
Kroz razne aktivnosti djeca su razvijala prepoznavanje i imenovanje osnovnih
osjećaja: sreća, tuga, ljutnja i strah. Prepoznavali su ih kod sebe i kako se pri kojem
emocionalnom stanju ponašaju, a bitno je da ih prepoznaju kod prijatelja i razvijaju
empatiju kako bi im ponudili podršku i pomoć. Za upoznavanje osjećaja uvelike nam
je pomogla „Kutija osjećaja“ u kojoj smo istraživali mnoge zanimljive aktivnosti koje
smo primjenjivali u svakodnevnom odgojno obrazovnom radu. Osjećaje smo
prepoznavali i imenovali kroz razne stolno-manipulativne i društvene igre. U boljem
shvaćanju i razumijevanju emocija pomogle su nam slikovnice: “Kad sam tužan”,
“Kad sam sretan”, “Kad se ljutim” , “Kad se bojim” i “Vuk koji je htio biti druge boje”.
Odgojiteljice iz odgojne skupine Sunce su sa djecom provodile i aktivnosti na temu
“Načini nošenja sa neugodnim osjećajima” te su tako između ostalog jačale
samopouzdanje i pozitivnu sliku o sebi kod djece.

