Glazbeni program u sklopu redovitog desetsatnog programa

O PROGRAMU

Glazba kao sredstvo izražavanja, razvoja i zajedništva

Glazbeni program provodi se u sklopu redovitog desetsatnog programa i namijenjen je djeci od 3 godine do polaska u školu. Kroz pjevanje, sviranje, ritmičke igre i kreativno izražavanje, djeca razvijaju glazbene vještine, osjetljivost za umjetnost i osjećaj za ritam, ali i jačaju koncentraciju, samopouzdanje i socijalne vještine.

Razvoj glazbenih sposobnosti

Djeca uče razlikovati zvukove, pjevati, svirati i pratiti ritam, čime se potiče glazbena osjetljivost i stvaralaštvo.

Glazba kao sredstvo izražavanja emocija

Kroz glazbu djeca uče izražavati osjećaje i misli, jačajući emocionalnu inteligenciju i komunikacijske vještine.

Poticanje kreativnosti i mašte

Program uključuje slobodno glazbeno stvaranje, improvizaciju i igru uz zvuk, čime se razvijaju mašta i stvaralački izražaj.

Njegovanje kulturnog identiteta

Uz suvremene glazbene sadržaje, djeca upoznaju i hrvatsku tradicijsku glazbu, čime se potiče osjećaj pripadnosti i poštovanja prema vlastitoj kulturi.

Postanite dio naše vrtićke obitelji

Zašto izabrati naš vrtić

Upisi u Dječji vrtić Vrtuljak provode se svake godine putem sustava eUpisi, a točan raspored i upute objavljujemo pravovremeno na našoj web stranici. Roditelji mogu birati između različitih programa ovisno o interesima i potrebama svog djeteta, a stručni tim vrtića uvijek je dostupan za podršku i savjet prilikom odabira.

dodante informacije

Detalji o ovom programu

Integrirani program glazbenog stvaralaštva verificiran je od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja i svoje ishodište ima u Programskom usmjerenju odgoja i obrazovanja predškolske djece. Program se odvija u sklopu redovitog 10-satnog programa, a namijenjen je djeci u dobi od 3 godine do polaska u školu. Program provode posebno educirani odgojitelji za voditelje posebnog glazbenog programa u radu s djecom rane i predškolske dobi.

Planiranje odgojno-obrazovnog rada te ostvarivanje ciljeva i zadaća u skladu je sa suvremenim znanstvenim spoznajama, zakonitostima djetetovog razvoja, njegovim stvarnim mogućnostima te zahtjevima suvremenog društva, a temelji se na Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2014.) Odgojno-obrazovni proces obogaćen je posebnim sadržajima iz  područja glazbene kulture, a naglasak je na intenzivnijem  radu na glazbenom odgoju kako bi se razvila kulturna svijest i izražavanje te poticao razvoj glazbenih kompetencija.

Opći ciljevi, zadaće i sadržaji glazbenog programa integrirani su u Godišnji plan i program odgojno-obrazovnog rada Dječjeg vrtića Vrtuljak što znači da se u ovom programu,  kroz iste vrste programskih aktivnosti, potiču svi aspekti dječjih kompetencija navedenih za redoviti 10- satni program.

Specifični ciljevi ovog programa su: razvijanje senzibiliteta za glazbenu umjetnost, razvijanje i podizanje stupnja glazbene osjetljivosti, razvijanje glazbenih kompetencija i usvajanje novih vještina, poticanje na slobodu izražavanja i stvaranja glazbom, razvijanje senzibiliteta prema hrvatskoj predajnoj (tradicijskoj) glazbi i kulturi te poticanje na očuvanje vlastitog identiteta i povijesti.

Specifične zadaće su:

  • razvijanje sposobnosti glazbene komunikacije i glasovnih mogućnosti,
  • poticanje na proširivanje i stjecanje novih znanja i pojmova iz glazbene kulture,
  • poticanje na razumijevanje i doživljavanje glazbenog  djela, samostalnog izražavanja, stvaranja, interpretacije i improvizacije,
  • razvijanje senzibiliteta za tradicijsko folklorno stvaralaštvo, poticanje socio-emocionalnog razvoja djeteta primjerenog dobi s naglaskom na razvoj socijalnih vještina, neovisnosti i samostalnosti kroz sudjelovanje u glazbenim igrama i aktivnostima,
  • razvijanje koordinacije kroz izvođenje slobodnih, spontanih i zadanih ritmičkih figura,
  • razvijanje govora, proširivanje i bogaćenje rječnika,
  • razvijanje koncentracije, ustrajnosti i strpljivosti putem različitih glazbenih aktivnosti.